Viigipuu õppetunnid

Avaldatud 12.8.2017, rubriik Päeva sõna

Ent viigipuust õppige võrdumit: kui selle okstele tärkavad noored võrsed ja ajavad lehti, siis te tunnete ära, et suvi on lähedal. Nõnda ka teie, kui te näete kõike seda, tundke ära, et tema on lähedal, ukse taga! ... Seda päeva või tundi ei tea aga keegi, ei taeva inglid ega Poeg, vaid Isa üksi. Sest nii nagu olid Noa päevad, nõnda on Inimese Poja tulemine. ... [Nad] ei taibanud midagi, enne kui tuli veeuputus ja võttis kõik nad ära. Matteuse 24:32−39

Matteuse 24:32−36 esitab Jeesus kaks suurt tõde teise tuleku kohta inimestele teadmiseks. Esimene on viigipuu õppetund. Viigipuu oli üks vähestest esimese sajandi Palestiina puudest, mis talveks lehed kaotas. Täpselt nagu viigipuu uute lehtede ilmumine näitab, et suvi läheneb, saavad tundlikud kristlased öelda, millal on Kristuse ilmumine lähedal (salm 33). Teisalt ei saa nad iial teada selle täpset aega (salm 36).

Jeesus jätkab Noa illustratsiooniga. Samamoodi nagu inimesed olid noil päevil – „sõid ja jõid, võtsid naisi ja läksid mehele selle päevani, mil Noa läks laeva“, on ka Inimese Poja tulemise ajal (salm 38).

Enamik selle teksti selgitusi viitab, et Noa tunnustäht on maailm suur kurjus, kuid see pole ainus võimalik tõlgendus. Suure kurjuse arusaam läheb mõttes tagasi 1. Mooses 6:5 juurde, kus on öeldud Noa aja kohta, et „Issand nägi, et inimese kurjus maa peal oli suur ja kõik ta südame mõtlemised iga päev üksnes kurjad“. Kuid pane tähele, et see tekst on Jumala perspektiivist.

Teksti Matteuse 24:37−39 võib lugeda ka inimlikust vaatevinklist. Sellest vaatenurgast räägib tekst lihtsalt sellest, et aja lõpu lähedal jätkub elu enamiku inimeste silmis nagu tavaliselt. Söömine, joomine ja abiellumine on ju normaalsed tegevused. Ebatavaliseks muudab selle üksnes liialdamine Noa ajal ja vahetult enne Jeesuse teist tulekut elavate inimeste puhul. Kuid enamik inimesi, kaasa arvatud paljud koguduseliikmed, keskenduvad kahtlemata tõsiasjale, et elu näib edasi minevat nagu tavaliselt kuni „suure üllatuseni“. Nad ei näe midagi tavapärasest erinevat.

See tõlgendus seondub hästi nende salmidega, mis võrdlevad Jeesuse teist tulekut varga tulemisega (nt 1Ts 5:2). Samuti on see kooskõlas salmidega Matteuse 24:40 ja 41, mis viitavad päästetute ja kadunute äkilisele eraldamisele.

Issand, anna mulle silmad, et näeksin viigipuid ja maailma sündmusi Sinu perspektiivist!

Jaga Facebookis