Talentide tähendamissõna jätkab koos kolme eelnevaga Isanda tagasitulekuks valmisoleku rõhutamisega. Kuid see algab vastusega eelnevalt vastamata küsimusele: mida tähendab valmisolek?
Sisu on üsna lihtne. Üks mees (Kristus) läheb võõrsile ja annab igale oma sulasele talendid (suured rahasummad). Esimesed kaks panevad oma talendid tegevusse ja suurendavad isanda investeeringut, samal ajal kolmas lihtsalt matab oma talendi ohutuse mõttes maasse.
Kuid isand soovib oma investeeringult rohkem kui turvalisust. Ta ootab, et sulased kasutaksid talente kasumi saamiseks. See saab selgeks, kui ta „pika aja pärast“ tagasi tuli, et aru nõuda sulaste ustavuse kohta tema äraoleku ajal. Järgnevas kohtustseenis annab ta kahele ustavale sulasele tasu, kuid karistab seda, kes ei olnud midagi teinud (Mt 25:24−30).
Õppetund on selge. Valmisolek Kristuse tagasitulekuks ei tähenda selle sündmuse passiivset ootamist. Valmisolek on hoopis vastutustundlik tegevus, mis annab tulemusi, mida Isand saab näha ja heaks kiita.
Sellest tähendamissõnast saame õppida ka seda, et Jumal ei oota kõigilt ühesuguseid tulemusi. Kristlastel on erinev võimekus. Kuid kohtus ei hinda Ta inimese võimete hulka, vaid seda, kas inimene on kasutanud kõiki võimeid, mille Jumal on talle andnud.
Teine selle tähendamissõna õppetund on, et Issand tasub ustavatele veelgi suurema vastutusega, mitte pensioniga. Teenimisel põhinev suurus (vt Mt 20:26−28) jätkub vanuse suurenedes. See on taevariigi igavene põhimõte. Raamatus „Education“ („Kasvatus“) on tabatud seda kontseptsiooni hästi. Selles on öeldud, et kasvatus „valmistab õppurit ette teenimise rõõmuks selles maailmas ja kaugemale ulatuva teenimise ülevamaks rõõmuks tulevases maailmas“ (lk 13).