„Teisi on Ta päästnud“

Avaldatud 18.2.2021, rubriik Päeva sõna

Nõndasamuti teotasid teda ka ülempreestrid koos kirjatundjate ja vanematega: „Teisi on ta päästnud, iseennast ei suuda päästa. On ta Iisraeli kuningas, astugu nüüd ristilt alla ja me usume temasse!“ Matteuse 27:41, 42

Tunnistan, et juba noorukieast olen olnud poliitiline entusiast. Tegelikult oli enne kristlaseks saamist minu elu ambitsioon saada tipp-poliitikuks. Nüüd on need unistused kõrvale tõuganud täiskohaga vaimulikutöö, kuid pean tunnistama, et valimishooajal tõmbab mind kandidaatide vaatemäng ikkagi.

Aga kui kuulan poliitikute sõnu ja näen, kuidas meedia öeldut kujutab, imestan ma vahel, kas me kuulasime sama kõnet. Mõnikord on kandidaadi positsiooni kirjeldus − karikatuur, mis on joonistatud pisikesteks osadeks murtud, kuid hästi analüüsitud intervjuukatketest − nii ebatäpne, et mul on kiusatust uskuda, et reporter on selle kandidaadi vastaskandidaat. Väikesed väited väänatakse kontekstist välja ja jäetakse mulje, nagu oleks algselt need väljendanud isik naiivne, rumal või lausa õel.

Selline teguviis on sama vana kui inimkond ning see ilmnes täies hiilguses sel päeval, mil lõime Jeesuse risti. „Teisi on ta päästnud,“ pilkasid religioossed juhid, „iseennast ei suuda ta päästa.“ Jeesuse avalik eluviis oli laialdaselt teada ja tuntud. Inimesed teadsid, et Ta oli imeliselt puudutanud arvutul hulgal elusid − et Ta oli käinud „mööda maad head tehes ja parandades kõiki kuradi poolt rõhutuid“ (Apostlite teod 10:38).

Keegi ei eitanud Jeesuse teenimistöö väge ja Tema laitmatu iseloomu ilu. Oleks olnud raske selgitada, miks Ta risti löödi; ainus võimalus oli Tema tehtut vähendada ja naeruvääristada. „Kui see mees on tõesti Päästja,“ pilkasid nad, „siis miks Ta iseennast ei suuda päästa?“

See oli sama, mida oli Saatan teinud Eedeni aias – külvanud kahtlust, tõstatades küsimusi Jumala õiguse kohta troonil olla. Nagu enamike hääletorude puhul, on ülempreestrite, kirjatundjate ja vanemate tragöödia selles, et neil oli peaaegu õigus. Neil oleks olnud täielikult õigus, kui nad oleksid muutnud vaid üht sõna: „Ennast Ta ei taha päästa.“ Jeesus oleks saanud ennast päästa, kuid see ei ole Jumala armastuse olemas. Ta ei päästaks ennast, kui see tähendaks, et Ta ei saaks päästa sind.

Jaga Facebookis