Palve ja tegutsemine peab olema ühendatud

Avaldatud 8.1.2013, rubriik Päeva sõna

Mina olen viinapuu, teie olete oksad. Kes jääb minusse ja mina temasse, see kannab palju vilja, sest minust lahus ei suuda te midagi teha. Jh 15:5

Inimolevustele on antud imelised võimalused mõista Jumala tarkuse läbiuurimatuid rikkusi. Selles töös, mida ei saa lõpule viia millegi vähema kui jumaliku väega, ei ole miski ilma inimese koostööta täiuslik. Siis segunevad jumalik ja inimlik, nagu Jumala Poja elus. …

Armu vastu võtnud siiras kristlane tunneb, et tema edu sõltub täielikult Kristusest. Siin on jumaliku energia Allikas. Ta ei esita ühtki nõuet, mis põhineks tema enda teenetel, ta ei esita taevale oma ustavust. Ta tunneb enda nõrkust ja saamatust ning on veendunud, et tema iseloom peab muutuma. Enesealandus ja enesesalgamine näitavad, et hing on vaadanud Jeesusele. Süda, mille Kristuse Vaim on kahetsevaks muutnud, tegutseb põhimõt-te alusel. Ta saab osa jumalikust loomusest. … Ta väljendab Kris-tuse iseloomu igapäevases tegevuses ja vestluses. …

Mis kasu on kanda südames uhkuse vaimu ja paluda aland-likkust? Mis kasu on püüda innukalt maailma sõprust ja heakskii-tu ning palvetada taeva poolehoiu pärast? Mis kasu on hellitada ägedat meelelaadi ja ebakristlikke sõnu ning paluda siis Kristuse leebust? See ei ole palves valvamine. Vastuseta palve saladus on niisuguse usu puudumine, mis tegutseb armastuses ja puhastab hinge. … Ma ütlen teile Issanda nimel: kui kogudus hakkab Juma-la väes oma kohustusi täitma, pühendades kõik võimed Jumalale, siis valatakse Issanda Vaim külluslikult välja. …

Mõned, kes nimetavad end kristlaseks, vajavad tõelist meele-parandust. Nad soovivad, et Jumal võtaks neid vastu, nad palve-tavad tavapäraselt, et neid vastu võetaks, kuid ometi lõikavad nad end Jumalast ära kasuahnuse, ilmalikkuse ja isekuse ning Jumala röövimisega. Nende isekuse ja ilmalike himude tõttu lasub neil Tema needus. Nende palved on täiesti asjatud, kui nad ei täida tingimust, mis on esitatud Jumala Sõnas. …

Paljude nimekristlaste ebakindel kogemus – patustamine, ka-hetsemine ja samasuguse kängu jäänud vaimuliku seisundiga jät-kamine – on ilmalikkuse ja ebapüha elu tulemus. Kristuse päästev arm on mõeldud igapäevaeluks. Kristus ei tulnud inimest päästma patus, vaid patust. Südames asuvad tõe põhimõtted pühitsevad elu. – Käsikiri nr 35, 8. jaanuar 1893, „Kirjastustöö“.
Jaga Facebookis