Jumal looduses

Avaldatud 22.5.2013, rubriik Päeva sõna

Tema nähtamatu olemus, tema jäädav vägi ja jumalikkus on ju maailma loomisest peale nähtav, kui mõeldakse tema tehtule, nii et nad ei saa endid vabandada. Rm 1:20

Ma ei näe põhjust, miks peaks usaldama ja ülendama õpetlaste ja niinimetatud suurmeeste arvamusi. Need, kes on ühendatud lõpmatu Jumalaga, on ainsad, kes kasutavad kõikväelise Looja antud teadmisi ja talente õigesti. Ükski inimene ei saa tõeliselt silmapaistvaks teadmiste ega mõjuvõimu poolest, kui ta ei ole ühenduses tarkuse ja väe Jumalaga.

Reaalne tõend elavast Jumalast ei ole üksnes teoorias, see on veendumuses, mille Jumal on kirjutanud meie südamesse, mis on saanud Tema sõnadest valgust ja selgust. See on elav vägi Tema loomistöös, mida näeb pühitsetud silm. Jumalast inspireeritud kallis usk annab jõu ja iseloomu õilsuse. Püha sõnakuulelikkus avardab loomupäraseid võimeid. Kõik inimolemuse filosoofiad, milles ei tunnustata Jumalat tervikuna, on toonud kaasa segaduse ja häbi. Elu, mida elame usu kaudu Jumala Pojasse, on võitude seeria, mida asjaosalised sugugi alati ei näe ega mõista, kuid mille tagajärjed ulatuvad kaugele tulevikku, mil me näeme ja mõistame nii, nagu meid on mõistetud.

Maailma kõige silmapaistvama intellektiga inimesed satuvad teaduse ja ilmutuse teemasid uurida püüdes hämmeldusse ja ek-situsse, kui neid ei valgusta Jumala Sõna. Looja ja Tema kätetöö on väljaspool piiratud arusaamisvõimet ning kuna inimesed ei suuda Jumala tegusid ja vahendeid loomulikul teel selgitada, jä-reldavad nad, et Piibli ajalugu ei ole usaldusväärne. Mõned püüa-vad Jumala kõrgeimat tahet ja väge universumi sätestatud korrast nii innukalt välja arvata, et nad alandavad inimesi, Jumala ülla-maid loodolevusi. Filosoofia teooriad ja spekulatsioonid tahavad panna meid uskuma, et inimene on arenenud järk-järgult, aegla-selt ega pärine mitte üksnes metslase staatusest, vaid mõistuseta loodu madalaimast vormist. Nad hävitavad inimese väärikuse, sest nad ei tunnista Jumala imelist väge.

Jumal on valgustanud inimmõistusi ning valanud valgusevood maailmale välja avastuste kaudu humanitaar- ja reaalteadustes. Kuid need, kes vaatavad neid pelgalt inimlikust vaatepunktist, jõuavad kahtlemata valede järeldusteni. Eksituse, skeptitsismi ja uskmatuse okkad on maskeeritud filosoofia ja teaduse rüüga. Saa-tan on välja mõelnud selle kavala viisi, juhtimaks hingi eemale elavast Jumalast, eemale tõest ja religioonist. Ta tõstab looduse kõrgemaks selle Loojast. – Käsikiri nr 4, ümber kirjutatud 22. mail 1882, „Jumal looduses“.
Jaga Facebookis