MEELEPARANDUSES ILMUTATUD JEESUS
Avaldatud 27.9.2009, rubriik Päeva sõna
Parandage siis meelt ja pöörduge. Ap 3:19.
Mis tuleb enne – meeleparandus või andestus? Kas meeleparandus on Kristuse juurde tulemise tingimus? Kas me peame ennast panema oma patte kahetsema enne, kui Jumal saab meid vastu võtta? Võib-olla üks kõige tähtsamatest tõdedest, mida mõista meeleparanduse doktriinis, on see, et kunagi ei ole barjääri patuse ja Kristuse vahel. Me võime alati tulla Tema juurde just sellisena nagu me oleme ja siis annab Ta meile meeleparanduse anni.
Kuid pane tähele, et meeleparandus tuleb enne andestust ehk õigeksmõistmist. Apostlite teod 5:31 ütleb, et Jumal on ülendanud Kristuse andma Iisraeli rahvale meeleparandust ja pattude andeksandmist. Tee Kristuse juurde lisab sellise kommentaari 26. leheküljel: „Just siin on punkt, milles paljud eksivad ja jäävad seega ilma abist, mida Kristus soovib neile anda. Nad mõtlevad, et nad ei või Kristuse juurde tulla enne, kui on meelt parandanud ja et meeleparandus valmistab neid ette pattude andestuseks. See on tõsi, et patukahetsus eelneb pattude andeksandmisele, kuna ainult murtud ja kahetsev süda tunneb vajadust Päästja järele. Kuid kas patune peab ootama, kuni on meelt parandanud, enne kui võib tulla Jeesuse juurde? Kas patukahetsuse puudumine võiks olla takistuseks patuse ja Päästja vahel? Piible ei õpeta, et patune peab meelt parandama enne järgimist Jeesuse kutsele: ’Tulge minu juurde kõik, kes olete vaevatud ja koormatud, ja mina annan teile hingamise.’“ (Kaldkiri lisatud.)
Järjekord on siis selline, et esmalt me tuleme Kristuse juurde, siis antakse meile meeleparanduse and, mis tuleb meil vastu võtta. Ja pärast on meile andeks antud. Kas see kõlab nii nagu oleks seal tingimus pattude andekssaamiseks? Jah, seal see on! Kuid see tõde õpetab meile midagi väga ilusat Jumala kohta. Jeesus ja Tema armastus on ilmutatud unikaalsel viisil. Jeesus võtab meid vastu just sellistena nagu me oleme ja annab meile kõik vajaliku pääsemiseks.
Jeesus juba teab, et meil ei ole teeneid Tema ees, seega Ta isegi ei otsi ega oota neid. On olemas tingimused päästmise õnnistuse saamiseks, mida Ta pakub, kuid nendele tinigmustele ei saa meie vastata. Niisiis, kui Ta tuleb meie juurde, pakkudes meile elu ja päästmist, pakub Ta meile samal ajal ka vaba annina kõik vajaliku pääsemiseks.Ta on kõik valmistanud nii, et keegi, välja arvatud need, kes kangekaelselt Tema armust keelduvad, ei jää ilma päästmisest, mille Ta on valmistanud.