Valmistu hingamispäevaks kuuendal päeval

Avaldatud 6.5.2018, rubriik Päeva sõna

See ongi, millest Issand rääkis. Homme on puhkus, Issanda püha hingamispäev. Mida küpsetate, seda küpsetage, ja mida keedate, seda keetke! Aga kõik, mis teil üle jääb, pange endile homseks tallele! 2. Moosese 16:23

Kuuendal päeval leiti, et maha on tulnud kahekordne kogus mannat ning inimesed kogusid kaks kannu inimese kohta. Kui ülemad seda nägid, kiirustasid nad Moosesele sellest tema juhiste ilmselgest rikkumisest teatama, kuid vastuseks kõlas: „See ongi, millest Issand rääkis. Homme on puhkus, Issanda püha hingamispäev. Mida küpsetate, seda küpsetage, ja mida keedate, seda keetke! Aga kõik, mis teil üle jääb, pange endile homseks tallele!“ Nad tegid nii ja leidsid, et toit ei läinud halvaks. Ja Mooses ütles: „Sööge seda täna, sest täna on Issanda hingamispäev; täna te seda väljalt ei leia. Kuus päeva saate seda koguda, aga seitsmes päev on hingamispäev, siis seda ei ole.“

Jumal ei ole oma hingamispäeva suhtes praegu vähem nõudlik kui siis, kui Ta andis eelnevalt mainitud erilised juhtnöörid Iisraeli lastele. Ta käskis neil küpsetada, mida nad tahavad küpsetada, ja keeta, mida tahavad keeta, kuuendal päeval, hingamispäevaseks puhkuseks valmis­tudes. Need, kes ei tee kuuendal päeval hingamispäevaks sobivaid ettevalmistusi, rikuvad neljandat käsku ja on Jumala seadusest üleastujad. Iisraellastele antud juhistes keelas Jumal hingamispäeval küpsetamise ja keetmise. Seda keeldu peaksid kõik hingamispäevapidajad võtma kui Issanda pühalikku korraldust neile. Issand soovib, et Tema rahvas ei annaks aplusele voli hingamispäeval, mille Ta eraldas pühaks mõtiskluseks ja jumalateenistuseks. …

Jumal näitas suurt hoolitsust ja armastust oma rahva vastu sellega, et saatis neile taevast leiba. „Inimene sõi inglite leiba“, see tähendab toitu, mille tõid neile inglid. … Pärast seda kui neid oli külluslikult toiduga varustatud, häbenesid nad oma uskmatust ja nurisemist ning tõotasid usaldada tuleviku Issanda kätte. − The Signs of the Times, 15. aprill 1880.

Jaga Facebookis