Projekt "Revelation for Gen Z" toob suure võitluse teema uuele tasemele
Avaldatud 4.12.2025, allikas Adventist Review

„Revelation for Gen Z” on uus sari, mis toodetakse Euroopa seitsmenda päeva adventistide organisatsioonide koostööna. Selle eesmärk on tuua Ilmutusraamatus sisalduv sõnum nooremale põlvkonnale lähemale. [Foto: Marcos Paseggi, Adventist Review]
Euroopa seitsmenda päeva adventistide organisatsioonide koostöö tulemusena loodav sari püüab tuua Ilmutusraamatu sõnumi nooremale põlvkonnale lähemale. Projektist andis Euroopa GAiNil ülevaate David Hierzer.
Karm reaalsus
Revelation Gen Z projekt on mitme piirkonna, organisatsiooni ja ka erainvestorite ühine algatus, selgitas Hierzer, kes on töötanud 11 aastat Saksamaa kosmosetööstuses brändingu, kommunikatsiooni ja organisatsioonilise strateegia valdkonnas. „See kõik puudutab noori inimesi,” ütles ta, selgitades, et projekt on suunatud spetsiaalselt teismelistele ja kuni 35-aastastele.
Noored on sisuookeanis, meenutas Hierzer konverentsil osalejatele. „Küsimus, mille me endale esitame, on: „Kus on meie koht selles sisuookeanis?””

Noored elavad sisuookeanis, ütles David Hierzer, kes tutvustas algatust „Revelation for Gen Z”. „Küsimus, mille me endale esitame, on: „Kus on meie koht selles sisu ookeanis?” [Foto: Marcos Paseggi, Adventist Review]
Hierzer näitas mõningaid viimaseid statistilisi andmeid, mis näitavad, et noored veedavad oma telefonis päevas seitse tundi ja 40 minutit.
Suhtlemine Z-põlvkonnaga
Selle taustal küsis Hierzer retooriliselt: „Kus on meie koht selles kõiges? Kuidas suudame olla osa sisust ja mahtuda sellesse aega, mille noored oma seadmetes veedavad?” Ta lisas: „Võib-olla ei ole küsimus niivõrd selles, kas me sobime siia, vaid selles, kuidas meie [adventistide] sõnum, millega me üles kasvasime, sobib sellesse maailma?”
Teised konfessioonid on selles valdkonnas saavutanud üsna suurt edu, sealhulgas kristlikud sisuloojad, kellel on miljoneid järgijaid, ütles Hierzer. „Kui me tahame jõuda noorte südamesse neile väga loomulikul viisil, siis milline võiks olla seitsmenda päeva adventistide projekt?” See oli projekti „Revelation for Gen Z” (Ilmutus Z-põlvkonnale) taga olev küsimus, tunnistas Hierzer, selgitades, et eesmärk oli tuua välja „midagi, mis äratab Piibli ellu”.

Projektijuht David Hierzer näitas ühe episoodi treilerit projektist „Revelation for Gen Z”. „Me tahame anda neile lugudele uue elu visuaalidega, mis kõnetavad noori.” [Foto: Marcos Paseggi, Adventist Review]
Sari
Hierzer näitas ühe episoodi treilerit projektist „Revelation for Gen Z”. Ühe osa pikkus on vaid viis kuni seitse minutit. „Me tahame anda neile lugudele uue elu visuaalidega, mis puudutavad noori inimesi.”
Ta selgitas, et tegemist on hübriidproduktsiooniga, mis ühendab originaaljoonistused ja tehisintellekti animatsiooniga. Projektis osaleb rahvusvaheline kunstnike, arendajate, podcaster’ite ja tugimeeskondade meeskond.
Sarja täienduseks alustab projekti meeskond vähemalt kolmes erinevas kohas podcast’idega. „Need sisaldavad arutelusid, mis süvendavad igas osas käsitletud teemasid. Arendajad kavandavad ka tunnistuste sarja, kus noored räägivad oma elukogemusi, sidudes need sarjas näidatud lugudega,” rääkis ta.

Tegu on hübriidproduktsiooniga, mis ühendab originaaljoonistused ja tehisintellekti animatsiooniga. Projekti on kaasatud rahvusvaheline kunstnike, arendajate, podcaster'ite ja toetajate meeskond. [Foto: Marcos Paseggi, Adventist Review]
Lõppeesmärk
Hierzer tuletas kuulajatele meelde, et ametlike statistiliste andmete kohaselt vaatab umbes 60 protsenti noortest anime-stiilis toodangut. „Kujutage ette, kui see meedium ei tõukaks teid Jeesusest eemale, vaid tooks teid tegelikult Temale lähemale.“ „Revelation for Gen Z” järgib seda, mida Hierzer nimetas lehtriksüsteemiks: esimene samm hõlmab toetuse saamist, kulisside taga toimuva näitamist ja episoodide sisu üleslaadimist TikTokki ja Instagrami. Siis tuleb motiveerida noori neid lühikesi episoode vaatama ja aidata neil sisu vastu huvi tunda. Kolmanda sammuna mainis Hierzer põhjalikke arutelusid ja esimesi kontakte vaatajatega otseülekannete, kommentaaride ja küsimuste-vastuste voorude kaudu.
„Me ei taha tegeleda ainult meelelahutusega; me ei ole siin selleks, et meelelahutust pakkuda,” lisas Hierzer. „Meie jaoks on see midagi, mis algab hea sisuga, mis noortele tõesti meeldib, ja lõpeb hetkel, kui nad ütlevad: „Okei, sa äratasid minus piibliloo vastu huvi. Nüüd usaldan ma sind, et sa jutlustad mulle kaamera ees [oma podcast’ide kaudu], ja siis võin ma sinuga otse ühendust võtta, et Piiblit õppida.” See on lõppeesmärk: õppida koos nendega Piiblit.”
Väärtuslik tagasiside
.jpg)
Projekti elluviimine toimub süsteemi järgi, mis hõlmab sisu tutvustamist, selle vaatamist, podcast'ide kuulamist, seejärel podcast'ide autoritega ühenduse võtmist ja lõpuks piibliõpet. [Foto: Marcos Paseggi, Adventist Review]
Hierzer selgitas, et kõik, mida nad on teinud, on seotud sadade Z-põlvkonna esindajatega, kes on andnud väga vajalikku tagasisidet. Mõnikord on tagasiside äärmiselt positiivne. „Meil on hea meel, et see oli veenev.” Mõnikord ei ole tagasiside nii positiivne, kuid see on siiski võimalus õppida, mis tegelikult toimib, jagas ta.
Hiljuti testis meeskond sisu adventistidest Z-põlvkonna esindajate ja nende inimeste seas, kes ei usu Jumalasse ega Piiblisse. Tulemused on mõistetavalt väga erinevad, tunnistas Hierzer.
Üks veendunud ateist, kes vaatas ühte osa, ütles meeskonnale, et nad on õigel teel. Noor naine kirjutas episoodist, mille peategelane oli Amy. „See osa, kus Amy igatseb täiuslikku, puutumatut maailma, tõi mulle pisarad silma; ma muutusin väga emotsionaalseks. Kuigi ma isiklikult ei usu taevasse ega muusse sellisesse, mõistsin, kui sügavalt ma seda igatsust endas ikkagi kannan. Ja kui ma lugesin, mida ingel rääkis, siis ma lihtsalt nutsin ja mõtlesin: oleks imeline, kui midagi sellist tõesti olemas oleks.”
„See inimene ei usu ikka veel Jumalasse ja Piibel ei ole tema jaoks usaldusväärne,” tunnistas Hierzer. „Aga seal oli lugu, mis teda puudutas ja pani ta avastama endas tunde, mis ajendab teda otsima enamat kui see, millesse ta usub.”
Kutse proovida ja uuendada
Lõpuks kutsus Hierzer adventistide kommunikatsioonitöötajaid üles arendama tooteid, mis jäljendaksid tema töökoha, kosmosetööstuse mentaliteeti, kus arendajad ei karda proovida ja „kiiresti ebaõnnestuda”, et siis uuesti proovida ja leida, mis toimib. „Kui kosmosetööstusel on katsetamise ja eksimise mentaliteet – proovi midagi, ebaõnnestu, ebaõnnestu kiiresti, mõtle uuesti ja kujunda ümber –, kui palju rohkem saame teha meie? Nii oleme ka meie saanud ebaõnnestumisest kogemuse, kujundades sellest midagi uut,” ütles ta.