Rikas misjonär

Avaldatud 14.5.2012, autor Riina Stepanov, allikas Meie Aeg

Mõni aasta tagasi kirjutas Riina Stepanov oma õpingustest Norras. Misjonitöö on Riinat viinud erinevatesse riikidesse, neist kaks viimast on Austraalia ja Malaisia, millest Riina veidi kogemusi jagab.

Tere, Eesti rahvas!

Suvel, kui ma Eestisse tulin, juhtusin naabrimehega rääkima, jagasin temaga oma muljeid misjonitööst Aafrikas, kus tegin paar kuud tervisealast misjonitööd. Naabrimees väitis, et küll ma veel Austraaliasse ka jõuan. Ma mõtlesin: jajaa... See maa on liiga kaugel, sinna ma küll kunagi ei jõua.

Selsamal suvel kutsus mu sõbranna, kellega ma Taanis tuttavaks sain, mind Austraaliasse! Ma siis mõtlesin, et olgu, ma palvetan selle pärast. Ütlesin Jumalale otse, et mul ei ole selleks raha, aga kui Sa annad, siis ma tean, et see on Sinu tahe. Ühe nädala jooksul tuli raha erinevatest allikatest... Taotlesin Austraalia töö ja puhkuse viisa, broneerisin pileti ja läksin. Reis võttis aega 48 tundi. Sõbrad tulid mulle Brisbane’i lennujaama vastu ja siis sõitsime Sidney’sse, veel 15 tundi sõitu. Ma mõtlesin, et sellist pikka reisi ei tahaks lähemal ajal enam ette võtta. Sidney’s olime nädal aega, käisime, nagu huvilised ikka, ooperi maja vaatamas ja avastasime natuke linna. Tagasiteel põikasime läbi Ellen White’i Sunnyside’i majast. Tore oli vaadata tema tuba ja kohti, kus ta nägemusi nägi.

Austraalias veetsin aega sõpradega, hoidsin sõbranna last, kui ta pidi kooli minema. Avastasin loodust lapsega jalutamas käies. Loodus oli seal väga erinev Eesti omast. Palju palme ja vähem lehtpuid. Lehed on tugevama tekstuuriga, sest päike on intensiivsem. Kliima on kuum. Ilusad kirjud papagoid lendavad ringi. Kängurud hüppavad vabalt looduses. Käisime ka koaalade ja kängurude pargis, kus sai loomi katsuda ja sööta.

Austraalias on erinevatele rahvustele ja erinevates keeltes suured adventkirikud. Inimesed on minu arvates väga aktiivsed, organiseerivad ümberkaudsetel saartel erinevaid misjoniprojekte.

Käisin ka Austraalias ühes suures adventlaagris, mis kestis nädal aega ja kus osales 5000-6000 inimest. Erinevatele vanusegruppidele olid oma programmid. Aitasin vabatahtlikuna köögis, kus serveerisin toitu. Samuti sõidutasin golfiautoga inimesi ühest laagri otsast teise, sest laagriala oli väga suur. Laagris sain tuttavaks inimestega, kes aitasid mul tööd leida ühes lillefarmis, kus ma töötasin 3 kuud. Töökollektiiv oli väga rahvusvaheline, rahvast oli Taist, Kambodžast, Indiast, Saksamaalt ja mujaltki. Kollektiiv koosnes erinevatest usulahkudest: budistid, katoliiklased, nelipühilased, hindud jne. Elasin mõnda aega koos Indiast pärit inimestega, sain teada palju nende kultuurist ja kommetest. Minu eesmärk Austraalias oli kohtuda mõnede sõpradega ja töötada ning teenida misjonitööks raha. Üldiselt on elu Austraalias kallis. Detsembris kutsusid mu head sõbrad, kellega ma olen Euroopas koos töötanud, mind Malaisiasse nende vastavatud kliinikusse terapeudiks. Kliinikus on minu töö nõustada naisi ja teha neile massaaži, veeteraapiat jm. Kliinik asub väikses linnas Tamparulis, umbes tund aega sõitu Kota Kinabalust. Kliinik on väga primitiivne, aga töötab efektiivselt. 23. jaanuari õhtul saabusin Malaisiasse, reis võttis aega kokku kümme ja pool tundi. Malaisia ja Austraalia vahel valitseb suur kontrast. Kliima on natuke sarnane. Malaisia on väga viljarikas maa. Siin kasvab suur hulk erinevaid vilju. Vihma on alati piisavalt. Päevane temperatuur on enamasti üle 30 kraadi. Õnneks on meil kliinikus konditsioneerid.

Malaisias on mõned inimesed ülirikkad ja teised väga vaesed. Mis kohe silma torkab, on kodutud koerad. Inimesed on väga külalislahked ja sõbralikud. Malaisia pered on tavaliselt suured. Üks adventkirik, kus ma käisin, koosnes tervest suguvõsast. Ja nad elavad tavaliselt kõik ühes külas.

Turg on kahe minuti kaugusel kliinikust. Seal leidub suures valikus juur- ja puuvilju. Enam-vähem iga päev olen maitsnud vilju, mida pole kunagi varem proovinud. Inimesed söövad enamasti riisi ja nuudleid, vahepeal maisi. Kodu, kus ööbime, on viie minuti sõidu kaugusel töökohast. Ookean asub meist 30 minuti sõidu kaugusel. Käisime laupäeva õhtul loojangut vaatamas. Rannaliiv oli siidpehme ja väikseid krabiurge täis.

2 Korintlastele 8:9 “Te ju teate meie Issanda Jeesuse Kristuse armu, et tema, kuigi ta oli rikas, sai teie pärast vaeseks, et teie saaksite rikkaks tema vaesusest.”